۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۵۳

جام جهانی نوجوانان 2013 - امارات؛

ایران برابر نیجریه سفید می‌پوشد/ لغو وقت‌های اضافه!

ایران برابر نیجریه سفید می‌پوشد/ لغو وقت‌های اضافه!

در نشست هماهنگی پیش از دیدار تیم‌های فوتبال نوجوانان ایران و نیجریه مصوب شد شاگردان دوستی‌مهر در دیدار حساس خود در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی امارات پیراهن سفید برتن کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هماهنگی بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان، صبح امروز درحالی در هتل هیلتون العین امارات برگزار شد که در این جلسه داود پرهیزگار سرپرست، امیرعلی توابی پزشک و چیا فوادی مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال نوجوانان ایران حضور داشتند و درباره مسایل بازی صحبت کردند.

در این نشست مقرر شد نوجوانان ایران در این بازی با پیراهن، شورت و جوراب یکدست سفید به میدان برود. تیم فوتبال نوجوانان نیجریه هم با پیراهن، شورت و جوراب سبز بازی کند. دروازه‌بان ایران آبی‌پوش و دروازه‌بان نیجریه سبزپوش هستند. در پایان این نشست، هدیه یادبودی از سوی مسئولان تیم نوجوانان ایران به افسر امنیتی فیفا اهدا شد.

ساعت 14:15 به وقت محلی هم نشست خبری سرمربیان و کاپیتان‌های دو تیم در ورزشگاه العین برگزار می‌شود که علی دوستی‌مهر به همراه سعید عزت‌اللهی در این نشست حضور پیدا می‌کنند.

طبق اعلام سایت فدراسیون فوتبال، آخرین تمرین تیم فوتبال نوجوانان ایران هم ساعت 18 در زمین شماره دو ورزشگاه العین امارات برگزار می‌شود که 15 دقیقه آن برای رسانه‌ها باز خواهد بود.

از سوی دیگر و بر اساس تصمیم کمیته برگزاری مسابقات و طبق ابلاغ کمیته اجرایی فیفا، بازی‌های جام جهانی نوجوانان در مراحل حذفی شامل یک‌هشتم نهایی، یک‌چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال در صورت تساوی در وقت معمول 90 دقیقه‌ای به ضربات پنالتی کشیده می‌شود و وقت اضافه نخواهد داشت.

کمیته اجرایی فیفا این تصمیم را پس از بررسی بازی‌های جام جهانی نوجوانان قبلی در نظر گرفته و گفته که بازیکنان در سنین زیر 17 سال، زمانی که بیش از 90 دقیقه بازی کنند، احتمال دارد با مشکلات جسمی مواجه شوند و به همین دلیل تصمیم گرفته شده تا بازی‌ها پس از پایان 90 دقیقه و در صورت تساوی، به وقت اضافه کشیده نشود و به صورت مستقیم دو تیم ضربات پنالتی بزنند.

پیش از تصویب این قانون، گزینه گل طلایی هم بررسی شده امادر نهایت گزینه ضربات پنالتی رای آورده است. این قانون در جام جهانی جوانان اجرا نشد چرا که در کمیته اجرایی رای نیاورده بود.

کد خبر 2164230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha